ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΙΓΛΩΣΣΙΑ ΣΤΗ ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Το Ίδρυμα Θρακικής Τέχνης και Παράδοσης και το Πολιτιστικό Αναπτυξιακό
Κέντρο Θράκης σας προσκαλούν στην εκδήλωση-συζήτηση με θέμα: «Η τριγλωσσία στη
μειονοτική εκπαίδευση και τα μαθησιακά προβλήματα των Πομάκων μαθητών». Η εκδήλωση
θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 22 Φεβρουαρίου ώρα 19.00 στο Αμφιθέατρο Πολυτεχνικής
Σχολής ΔΠΘ (ΠΡΟΚΑΤ).
Εισηγητές:
- Χρύσα Κασίμη, Δρ. Επιστημονικός συνεργάτης Ανώτατης Σχολής Παιδαγωγικής
και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης: «Διγλωσσία – τριγλωσσία – εκπαίδευση: Κοινωνιογλωσσικές
πραγματικότητες και σχολικές δυσκολίες»
- Πασχάλης Δήμου, Πρώην δάσκαλος στο Μειονοτικό Σχολείο Δημαρίου: «Δυσκολίες
κατά τη διδασκαλία πρώτης ανάγνωσης και γραφής σε Πομάκους μαθητές»
- Κάρολος Γεροβασιλείου, Πρώην δάσκαλος στο Μειονοτικό Σχολείο Κενταύρου:
«Ευθύνεται η τριγλωσσία για τις μαθησιακές δυσκολίες που εμφανίζουν οι πομακόφωνοι
μαθητές;»
- Δημήτρης Φυσεκίδης, Δάσκαλος στο Μειονοτικό Σχολείο Αιμονίου: «Ο δάσκαλος
είναι χαζός»
- Γεωργία Γιαννούδη, Νηπιαγωγός στο Νηπιαγωγείο Μάνταινας: «Κοίταξες
στα μάτια τα παιδιά;»
- Δήμητρα Κατάκη, Φιλόλογος στο Γυμνάσιο Σμίνθης: «Δυσκολίες και δυνατότητες
έκφρασης στην ελληνική γλώσσα μουσουλμάνων μαθητών της ορεινής Ξάνθης μέσα από
παραδείγματα»
- Πέπη Κελτσίδου, Φιλόλογος στο Γυμνάσιο Εχίνου. «Ταυτότητες και εκπαίδευση
στους Πομάκους»
H εκδήλωση αποσκοπεί στο να αναδειχθούν οι αιτίες των μαθησιακών
προβλημάτων που εντοπίζουν οι εκπαιδευτικοί που εργάζονται στην ορεινή Ξάνθη και
να γίνουν συγκεκριμένες προτάσεις για παιδαγωγικές παρεμβάσεις. Έξι από τους επτά
εισηγητές είναι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που
έχουν υπηρετήσει ή υπηρετούν ακόμα σε σχολεία της ορεινής περιοχής Ξάνθης. Έτσι
η κατάθεση της προσωπικής τους μαρτυρίας έχει ιδιαίτερη αξία. H πρώτη εισηγήτρια,
Δρ. Χρύσα Κασίμη γεννήθηκε το 1970 στην Κόρινθο. Το 1993 αποφοίτησε από τη Φιλοσοφική
Σχολή Αθηνών (Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας). Το 1996 απέκτησε μεταπτυχιακό
τίτλο (DEA) στις Επιστήμες της Αγωγής από το Πανεπιστήμιο Paris VIII και το 2003
υποστήριξε τη διδακτορική της διατριβή με τίτλο «Το ελληνικό δημοτικό σχολείο, οι
εκπαιδευτικοί και τα παιδιά των μεταναστών: μεταξύ πραγματικότητας και άλλοθι» (Πανεπιστήμιο
Paris VIII). Έχει εργαστεί από το 1992 ως ερευνητής-συνεργάτης στα Πανεπιστήμια
Αθηνών, Paris VIII (Saint-Denis), Θεσσαλονίκης, Πατρών, καθώς και στο Εθνικό Κέντρο
Κοινωνικών Ερευνών. Από το 2004 διδάσκει ως επιστημονικός συνεργάτης στην Α.Σ.ΠΑΙ.ΤΕ
(Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης) και συνεργάζεται ως ερευνήτρια
με το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και το Τμήμα Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Αθηνών.
Μετά τις εισηγήσεις θα ακολουθήσει συζήτηση.
xan.gr - τμήμα ενημέρωσης
|