ΣΥΛΛΗΨΗ ΕΝΟΣ ΑΤΟΜΟΥ ΓΙΑ ΠΑΡΑΒΑΣΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΑΛΛΟΔΑΠΩΝ ΚΑΙ ΥΠΕΞΑΓΩΓΗΣ
ΕΓΓΡΑΦΩΝ
Την 13.08.06 και ώρα 03.20’ στην Ξάνθη, ένας 42χρονος πολίτης Αλβανίας,
κάτοικος Πατρών αφήρεσε από 37χρονη πολίτιδα Αλβανίας και εν διαστάσει σύζυγό του,
κάτοικο Ξάνθης, την τσάντα της, η οποία περιείχε το διαβατήριό της και διάφορα ατομικά
της έγγραφα με πρόθεση να παρακρατήσει αυτά.
Ο δράστης συνελήφθη και με την κατ’ αυτού σχηματισθείσα δικογραφία
θ’ αποσταλεί αρμοδίως. Στην κατοχή ανωτέρω δράστη βρέθηκε η τσάντα, η οποία κατασχέθηκε
και αποδόθηκε στην παθούσα.
Την προανάκριση ενεργεί το Τμήμα Ασφαλείας Ξάνθης.
ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΠΛΑΣΤΩΝ ΧΑΡΤΟΝΟΜΙΣΜΑΤΩΝ
Την 14.08.06 και ώρα 10.00 προσήλθε στο Τμήμα Ασφαλείας Ξάνθης),
υπάλληλος της «ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΕΛΛΑΔΟΣ» Ξάνθης και παρέδωσε ένα χαρτονόμισμα των πενήντα
(50) ευρώ αμφιβόλου γνησιότητας, το οποίο εντοπίστηκε κατά την καταμέτρηση χρηματαποστολής
«ΕΘΝΙΚΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ». Το αμφιβόλου γνησιότητας χαρτονόμισμα κατασχέθηκε και θ’ αποσταλεί
για εργαστηριακή εξέταση.
Την προανάκριση ενεργεί το Τμήμα Ασφαλείας Ξάνθης.
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΤΡΟΧΑΙΑΣ ΤΗΣ Α. Δ. ΞΑΝΘΗΣ
ΑΠΟ
07.08.2006 ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ 13.08.2006
ΤΡΟΧΑΙΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ
|
ΜΕ
ΑΥΤ/ΤΑ
|
ΜΕ
ΔΙΚΥΚΛΑ
|
ΣΥΝΟΛΟ
|
ΠΑΘΟΝΤΕΣ
|
ΑΠΟ
ΑΥΤ/ΤΑ
|
ΑΠΟ
ΔΙΚΥΚΛΑ
|
ΣΥΝΟΛΟ
|
ΘΑΝΑΤΗΦΟΡΑ
|
-
|
-
|
-
|
ΝΕΚΡΟΙ
|
-
|
-
|
-
|
ΣΟΒΑΡΑ
|
-
|
1
|
1
|
ΣΟΒΑΡΑ ΤΡΑΥΜΑΤΙΕΣ
|
-
|
1
|
1
|
ΕΛΑΦΡΑ
|
1
|
-
|
-
|
ΕΛΑΦΡΑ ΤΡΑΥΜΑΤΙΕΣ
|
1
|
-
|
1
|
Σ Υ Ν Ο Λ Ο
|
1
|
1
|
2
|
Σ Υ Ν Ο Λ Ο
|
1
|
1
|
2
|
Π Α Ρ Α Β Α Σ Ε Ι Σ Α Υ Τ Ο Κ Ι Ν Η Τ Ω Ν
1) Μ Ε Θ Η
|
Συνεργεία
|
:
|
11
|
Ελεγχθέντα άτομα
|
:
|
183
|
Βεβαιωθείσες παραβάσεις
|
:
|
-
|
Αυτόφωρα
|
:
|
3
|
|
2) Τ Α Χ Υ Τ Η Τ Α
|
Συνεργεία
|
:
|
9
|
Βεβαιωθείσες παραβάσεις
|
:
|
58
|
Αυτόφωρα
|
:
|
-
|
Π Α Ρ Α Β Α Σ Ε Ι Σ Δ Ι Κ Υ Κ Λ Ω Ν
1.
|
Αριθμός ελεγχέντων δικύκλων |
:
|
267
|
2.
|
Βεβαιωθείσες παραβάσεις |
|
Μη χρήση προστατευτικού κράνους
|
:
|
48
|
|
Επικίνδυνη Οδήγηση
|
:
|
-
|
|
Μέθη
|
:
|
-
|
|
Στέρηση αδείας ικανότητας οδήγησης
|
:
|
15
|
|
Στέρηση αδείας κυκλοφορίας
|
:
|
-
|
|
Στέρηση ασφαλιστηρίου συμβολαίου
|
:
|
3
|
|
Θόρυβοι
|
:
|
3
|
|
Λοιπές παραβάσεις
|
:
|
17
|
Σ Υ Ν Ο Λ Ο
|
:
|
86
|
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΛΕΓΧΩΝ ΓΙΑ ΕΠΟΜΕΝΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ
Για την επόμενη εβδομάδα, από την Υπηρεσία μας προγραμματίστηκαν
καθημερινές εξορμήσεις για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη.
|
ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ – ΟΔΗΓΙΕΣ
Διανυομένου του θέρους, στα μέσα της καλλιεργητικής περιόδου, σε
μια κατ’ εξοχή αγροτική περιοχή, όπως αυτή του Νομού μας, παρατηρείται αύξηση των
κυκλοφορούντων αγροτικών μηχανημάτων, συγχρόνως δε και των κινδύνων πρόκλησης τροχαίων
ατυχημάτων καθόσον από τη μελέτη στατιστικών στοιχείων προκύπτει μεγάλη συμμετοχή
της κατηγορίας αυτών σε σοβαρά τροχαία ατυχήματα.
Κίνηση θεριζωαλωνιστικών , γεωργικών ελκυστήρων με συρόμενες πλατφόρμες
– ραντιστικά, άροτρα ή άλλα προεξέχοντα γεωργικά εργαλεία, είναι σύνηθες φαινόμενο.
Στους αγρότες κατόχους γεωργικών μηχανημάτων συνιστούμε να επιμελούνται
της σωστής λειτουργίας των φώτων, της φόρτωσης των ελαστικών, των ανακλαστήρων κ.λ.π.
ώστε να γίνονται αντιληπτά από μεγάλη απόσταση, ιδίως τη νύκτα.
Να μην παραχωρούν την οδήγηση σε ανηλίκους, που δεν κατέχουν άδειες
οδήγησης, γιατί σε κάθε περίπτωση θα επιβάλλονται οι νόμιμες κυρώσεις, καθώς επίσης
και ακινητοποιήσεις των οχημάτων.
Τα εκτοξευτικά ποτιστικά μηχανήματα (πύραυλοι) που χρησιμοποιούν
για την άρδευση σε καμιά περίπτωση δεν θα πρέπει να εκτινάσσουν το νερό στο οδόστρωμα.
Στους οδηγούς αυτ/των και δικύκλων συνιστούμε να έχουν συνεχώς τεταμένη
την προσοχή γιατί τα οχήματα αυτά είναι βραδυκίνητα και αν υπάρξει καθυστερημένη
αντίληψη του κινδύνου η σύγκρουση θα είναι αναπόφευκτη.
Χωρίς κράνος μην πάτε πουθενά...
Ούτε για τσιγάρα...Είναι στατιστικά αποδεδειγμένο ότι τα περισσότερα ατυχήματα συμβαίνουν
μέσα στην πόλη, σε μικρές διαδρομές. Και το άτιμο δεν σε ρωτάει πότε θα συμβεί.
Δουλειά του κράνους δεν είναι μόνο να αντέχει στην κρούση. Η κύρια αποστολή του
είναι να απορροφά την κρούση, επιβραδύνοντας ομαλά (όσο γίνεται καλύτερα) τον εγκέφαλό
μας που δεν συμπαθεί καθόλου τα αρνητικά g !!!
Πλήρη κράνη προσώπου
Εύκολο να τα αναγνωρίσει κανείς λόγω της προστασίας τους γύρω από το πηγούνι. Θεωρείται
η ποιο ενισχυμένη κατασκευή κράνους.
Τα Υβριδικά κράνη σας επιτρέπουν να ανοίξετε το μέρος πηγουνιού
του κράνους και να το γλιστρήσετε προς τα πάνω. Συχνά πολύ χρήσιμα για τους ανθρώπους
με τα γυαλιά.
Ανοικτά κράνη προσώπου
Γνωστά και ως κράνη τριών τετάρτων. Στοχεύουν να προστατεύσουν τα αυτιά και την
πλευρά του προσώπου. Εντούτοις αυτό το είδος κράνους δεν παρέχει προστασία στο πηγούνι.
Τα γείσα είναι συχνά αποσπάσιμα.
Τα κράνη Shorty γνωστά επίσης ως μισά κράνη και είναι η απλούστερη
μορφή ενός κράνους. Δεν υπάρχει καμία προστασία του πηγουνιού η των πλευρών του
προσώπου. Ενδύκνεινται το οδήγηση ενός ταχύπλοου σκάφους ή ενός ποδηλάτου συνήθειας.
Τα διαγώνια κράνη τα οποία κυρίως χρησιμοποιούνται σε off-road
και moto-cross αγωνίσματα και των οπίων οι χρήστες έχουν την δυνατότητα προσθήκης
προστατευτικών εξαρτημάτων.
Συμβουλές & έλεγχος του προστατευτικού κράνους
Η επιλογή του σωστού κράνους
Η επιλογή του σωστού κράνους είναι δύσκολη υπόθεση και χρειάζεται
αρκετός χρόνος. Φυσικά ο χρωματισμός δεν είναι το βασικότερο κριτήριο αλλά οι προδιαγραφές
ασφαλείας. Οι περισσότεροι κατασκευαστές δίνουν πληροφορίες για τις προδιαγραφές
που προσφέρονται για τα προϊόντα τους. Σίγουρα ανάλογα με τις οικονομικές μας δυνατότητες
και τα πιο πάνω αποφασίζουμε για το κατάλληλο μοντέλο βάση των αναγκών μας. Η δοκιμή
του κράνους είναι το σημαντικότερο στάδιο της αγοράς διότι μόνο όταν φορέσουμε ένα
κράνος μπορούμε να πούμε ότι μας ταιριάζει. Η ακόλουθη διαδικασία είναι πλέον γνωστή.
Φοράμε το κράνος και το κουμπώνουμε ρυθμίζοντας το ώστε να περνούν τουλάχιστον δυο
δάχτυλα από το λουρί. Κρατώντας από μπροστά το κράνος το περιστρέφουμε, μαζί πρέπει
να περιστρέφετε και το κεφάλι μας. Μετά σπρώχνουμε από το πίσω μέρος του κράνους
προς τα πάνω, τότε το κεφάλι μας πρέπει να κινηθεί αναλόγως όπου σε καμία περίπτωση
δεν πρέπει να βγαίνει όταν είναι κουμπωμένο. Δεν πρέπει να μας πιέζει στο μέτωπο
και φυσικά να μη μας προκαλεί δυσφορία αλλά είναι καλά να είναι λίγο σφικτό όταν
είναι καινούργιο γιατί μετά από λίγο καιρό θα χαλαρώσει παίρνοντας το σχήμα του
κεφαλιού μας.
Ζελατίνα
Η ζελατίνα του κράνους είναι ένα μέρος που σχετίζετε με την ασφάλεια
του οδηγού. Ένα κράνος με μαύρη ζελατίνα μπορεί να δείχνει ΄΄άγριο΄΄ άλλο με ζελατίνα
καθρέφτη να είναι εντυπωσιακό όμως κανένα από αυτά δεν πρέπει να χρησιμοποιείται
νύκτα γιατί μειώνουν την ορατότητα σε πολύ μεγάλο βαθμό. Στην χώρα μας λόγω της
μεγάλης ηλιοφάνειας ειδικά το καλοκαίρι σίγουρα βοηθά η χρήση της φιμέ ζελατίνας
όμως την νύκτα είναι επικίνδυνη. Στην αγορά υπάρχουν τέσσερις τύποι ζελατίνων. Οι
άχρωμες, οι φιμέ, οι μαύρες και οι τύπου καθρέφτη σε διάφορους χρωματισμούς. Οι
ζελατίνες που δεν χαράζονται(antiscratch) και αυτές που δεν θολώνουν(antifog)είναι
καλύτερες έστω και αν κοστίζουν κάτι παραπάνω.
Αερισμός
Ειδικά στην Ελλάδα, κράνος χωρίς αερισμό μετατρέπεται σε φούρνο
ή χαμάμ αμέσως.
Ελέγξτε τη λειτουργία των διόδων αερισμού με γαντοφορεμένα χέρια και προσέξτε το
ύψος και τη μορφή των αεραγωγών. Όσο πιο πολύ προεξέχουν, τόσο πιο πολύ θόρυβο θα
κάνουν. Χρειαζόμαστε ροή αέρα στο κάτω μέρος της οθόνης για το ξεθόλωμά της και
την αναπνοή μας, και στο πάνω μέρος του κεφαλιού για να δροσίζεται το τριχωτόν της
κεφαλής και να διατηρείται ο εγκέφαλος σε θερμοκρασία λειτουργίας. Οι αερισμοί αναπόφευκτα
αυξάνουν το θόρυβο, περισσότερο ή λιγότερο. Το πόσο ήσυχο είναι ένα κράνος εξαρτάται
από το σχήμα του, την ομαλότητα της εξωτερικής του επιφάνειας και τα ανοίγματά του,
όπως και από τη θέση οδήγησης και το φαίρινγκ (ή την έλλειψή του) της μοτοσικλέτας
μας. Η τιμή Τιμή δεν έχει! Μην υποτιμήσετε τη νοημοσύνη και τη ζωή σας αγοράζοντας
ένα φτηνιάρικο κράνος, που έχει φτιαχτεί μόνο και μόνο για να ξεγελάει την Τροχαία.
Αγοράστε το καλύτερο κράνος που μπορείτε, από μάρκα γνωστή, που αντιπροσωπεύεται
και διαφημίζεται στην Ελλάδα, για να βρίσκετε ανταλλακτικά. Όταν βέβαια η μεγαλύτερη
τιμή οφείλεται μόνο στα χρώματα και τα σχέδια, μπορείτε να γλιτώσετε χρήματα αγοράζοντας
τη μονόχρωμη έκδοση. Και μην ξεχνάτε θαύματα δε γίνονται. Είναι αδύνατον ένα κράνος
των 100 Ε να παρέχει την ίδια προστασία με ένα των 300 Ε, χωρίς αυτό να σημαίνει
ότι μεγαλύτερη τιμή σημαίνει απαραίτητα και αναλογικά καλύτερη προστασία.
Απλά για ενημέρωση
Το ακριβό κράνος δεν το αγοράζουμε για επίδειξη, γιατί μπορεί η
μοτοσικλέτα σας να είναι μικρού κυβισμού και να μη κοστίζει πολλά χρήματα όμως το
κεφάλι σας δεν κοστολογείται βάση της αξίας της μοτοσικλέτας που οδηγείτε. Μην επιλέγετε
κράνος μεγαλύτερο από το νούμερο σας, πρέπει να εφαρμόζει σφικτά στο κεφάλι σας
και να μην παίζει όταν κινείτε το κεφάλι σας. Υπολογίστε ότι μετά από λίγο καιρό
η επένδυση θα ανοίξει και θα είναι πιο άνετο. Θετικό είναι στο κράνος να αναγράφει
σε κάποιο σημείο στο εσωτερικό του τις προδιαγραφές. Προτιμήστε ανοιχτόχρωμους συνδυασμούς
για να φαίνεστε καλύτερα.
Έλεγχος και αντικατάσταση
Ο παράγοντας χρόνος δεν είναι αυτός που μας λέει πότε πρέπει να
αλλάξουμε το κράνος μας. Εννοείται ότι μετά από κάποιο ισχυρό κτύπημα η ατύχημα
πρέπει να το πετάξουμε έστω αν εξωτερικά φαίνεται ανέπαφο. Η ζελατίνα πρέπει να
καθαρίζεται συχνά από τα λιωμένα ζωύφια γιατί δεν είναι ωραίο θέαμα και από την
άλλη μειώνεται η ορατότητα. Προσέχουμε το κράνος μας να μην είναι ληγμένο. Τα "φτηνιάρικα"
κράνη και αυτά της μεσαίας κατηγορίας ως προς την τιμή έχουν ημερομηνία λήξεως.
Ένα ληγμένο κράνος δεν παρέχει ΚΑΜΙΑ μα ΚΑΜΙΑ προστασία, αντίθετα μπορεί να σπάσει
και να μας τραυματίσει χειρότερα. Πολλοί οδηγοί αγνοούν ότι τα κράνη χρειάζονται
όπως και οι μοτοσικλέτες τους κάποια συντήρηση για να διατηρούνται σε άριστη αισθητική
και λειτουργική κατάσταση.
Προδιαγραφές ποιότητας
Συχνά ακούμε διάφορους πωλητές κρανών να αναφέρουν τις προδιαγραφές
που πληρούν τα κράνη που πουλούν και δεν ξέρουν περί τίνος πρόκειται. Αυτές οι προδιαγραφές
δεν είναι τίποτα άλλο από κάποια στάνταρτ τα οποία ανταποκρίνονται σε κάποιους ποιοτικούς
ελέγχους που έχουν γίνει. Αυτούς τους ελέγχους τους διενεργούν κάποια ινστιτούτα
η άλλοι μη κρατικοί οργανισμοί. Οι προδιαγραφές που έχει ένα κράνος είναι το σημαντικότερο
σημείο που πρέπει να προσέξει ο κάθε αγοραστής. Οπότε ο κάθε αγοραστής, καλό είναι
να προσέχει, ώστε το κράνος που αγοράζει να καλύπτει τουλάχιστον μια από τις παρακάτω
προδιαγραφές. Για την Ευρωπαϊκή Ένωση οι προδιαγραφές είναι οι ECE (22/03 και 22/04),για
την Μ.Βρετανία είναι οι ΒSI (6658A),για την Γαλλία οι AFNOR,για την Γερμανία οι
DOT,για τις Η.Π.Α. η SNELL(90)και για την Ιαπωνία οι JIS
Συστήματα κλειδώματος λουριών
Υπάρχουν τρεις τύποι συστημάτων: διπλό d-ring (ο ασφαλέστερος και
ο ελαφρύτερος), γρήγορη απελευθέρωση (ο πιο συχνός και ευκολότερος στην χρήση) και
σύστημα μοχλών (δύσχρηστος) . Φορώντας το κράνος εννοείτε ότι το κουμπώνουμε σωστά.
Σε αντίθετη περίπτωση ο κίνδυνος να μας φύγει είναι μεγάλος και οι συνέπειες ειδικά
σε ατύχημα. Φοράμε το κράνος ΠΑΝΤΑ ΔΕΜΕΝΟ. Ένα λυτό κράνος εκτός από αναποτελεσματικό
μπορεί να γίνει και ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ είτε αποσπώντας την προσοχή μας από την οδήγηση,
λόγω μιας πιθανής του κίνησης από τον αέρα ή κάποια λακκούβα, είτε ασκώντας στο
κεφάλι μας απρόβλεπτες δυνάμεις, εξαιτίας κάποιας μετακίνησης του κατά την σύγκρουση.
ΠΡΟΣΟΧΗ στους τραυματίες !!!
Σε περίπτωση που βρεθούμε σε κάποιο ατύχημα που εμπλέκεται μοτοσικλετιστής
ΔΕΝ του βγάζουμε ΠΟΤΕ το κράνος, ακόμη κι αν μας το ζητήσει ο ίδιος. Περιμένουμε
το ασθενοφόρο του οποίου το προσωπικό είναι ειδικά εκπαιδευμένο για τέτοιες περιπτώσεις.
Τα κράνη από τους τραυματίες δεν βγαίνουν με τη συνήθη μέθοδο, τραβώντας τα, αλλά
κόβονται. Κάθε τι άλλο μπορεί να ΑΠΟΒΕΙ ΜΟΙΡΑΙΟ και είναι σίγουρο ότι κανείς
δεν θα ήθελε να σκοτώσει αυτόν που προσπάθησε να βοηθήσει !!!
xan.gr - τμήμα ενημέρωσης